Ook in het zuiden van het Brabantse land zijn er de nodige sleutelactiviteiten geweest om alle pullers en startkisten weer fris aan de start te kunnen krijgen. The Beast had de meeste aandacht nodig, want de sporen van afgelopen seizoen waren duidelijk zichtbaar na het behalen van de Europese titel in de vrije klasse 5,5 kg in het Duitse Anholt. Daarom verbleef deze puller nog enige tijd langer in het land van de braadworsten. Net voor de Kerstdagen keerde hij terug met zijn eigen vertrouwde achteras [de leenachteras om de laatste 2 NK-wedstrijden en EK te kunnen rijden, bleef achter bij zijn echte eigenaren] en nog meer andere frisse onderdelen, want er is altijd ruimte voor verbetering. Ook daarna is er in Nederland nog driftig gesleuteld, omdat toch weer gekozen is voor een aluminium frame, omdat de carbon-versies steeds scheuren. Ook moesten er nieuwe spatborden komen en is daarvan ook gelijk de bevestiging verbeterd en zijn er afstandsbusjes toegevoegd om alles goed op zijn plaats te houden. Als laatste is het design van deze puller gewijzigd, waardoor het ontwerp nog beter tot zijn recht komt. Wij vinden het geslaagd en een hele verbetering.
De Flyin ‘ Dust & Showtime gaan ongewijzigd het nieuwe seizoen in.
De laatste scheur in het carbonframe van The Beast is vermoedelijk veroorzaakt door het ontbreken van extra steun onder het frame en net voor de achteras bij het starten van deze krachtpatser. Daarom is dit probleem ook in de winterperiode aangepakt en is zijn startkist nu voorzien van 2 extra steunpunten om het frame beter te ondersteunen bij het starten van deze krachtige machine. Voor de rest zijn de nodige startkist-onderdelen van een likje verf voorzien, zodat de startkist een mooi geheel met The Beast vormt en er weer de nodige jaren tegen kan. Of alle verbeteringen ook echt verbeteringen zijn, weten we pas op zaterdag 24 mei in Nieuw Vennep, maar het begin is er weer !!

