Vraag & Antwoord; Bram Liefting

Ik ben Bram Liefting. Ik ben ongeveer 1,5 jaar actief bij MicroPulling. Het MicroPulling Team FireStone bestaat uit 3 personen(ik, mijn vader(Bas) en Tijmen). Tijmen is meestal aanwezig op de wedstrijden waar de NTTO ook rijdt, want zijn vader heeft de NTTO Mini-Unlimited sleepwagen; No Mercy. Mijn vader rijdt op de Modified en Unlimited puller Argos Oil Whispering Giant bij de NTTO. We zijn op de NTTO wedstrijden meestal met elkaar, eigenlijk alleen niet als een van ons niet mee gaat.

De jeugd heeft de toekomst, van links naar rechts; Dylan Klein Braskamp met zijn Killerbee, Reinier Septer met zijn Golden Bullit en Bram Liefting met zijn The Giant Firestone.

1 – NMPO: Wat doe je in het dagelijkse leven?
Bram: Ik zit op het PCC Oosterhout in Alkmaar, dat is een techniek school.

2 – NMPO: Wat vind je leuk in je vrije tijd, naast MicroPulling?
Bram: Naar de loods van De Whispering Giant en daar gaan sleutelen.

3 – NMPO: Wat vind je leuk aan MicroPulling?
Bram: De techniek en natuurlijk proberen om op het podium te eindigen.

4 – NMPO: Wanneer kwam je voor het eerst in aanraking met MicroPulling?
Bram: Ik ging altijd al met mijn vader mee naar de wedstrijden van de NTTO, en elk jaar tijdens het Powerweekend in Made stond ik dan de hele dag langs de baan van MicroPulling. Daarna ging ik aan iedereen laten zien wat MicroPulling is en dat ik ook zoiets wou hebben, en een paar weken later stond er in één keer een Two Wheel Drive(TWD) onder de kerstboom.

The Giant Firestone

5 – NMPO: Wat is je favoriete wedstrijd en/of baan?
Bram: Ik vind Nieuwehorne leuk, daar reed ik voor de eerste keer en een jaar later reed ik daar mijn eerste podium!

6 – NMPO: Waar en wanneer heb je voor het eerst gereden met een MicroPuller?
Bram: In Nieuwehorne op 30 september 2015 met mijn eigen trekker.

Hier wordt Bram geholpen door Jeroen Oltvoort om zijn `The Giant Firestone` voor het eerst voor de sleepwagen te zetten!

De eerste run van The Giant Firestone in Nieuwehorne in 2015

7 – NMPO: Wat was je grootste succes?
Bram: Dat ik 3e was met nieuwe banden in Nieuwehorne, en die wedstrijd daarvoor reed ik mijn eerste full pull.

8 – NMPO: Welke klasse spreekt je het meest aan?
Bram: De 3,5Kg Vrije Klasse, omdat je alles mag doen wat je wil, als je maar binnen het gewicht blijft.(3,5Kg)

Hier een voorbeeld van een Vrije Klasse puller. Dit is natuurlijk de MicroPopeye van Laurens Verwoerd.

9 – NMPO: Wat was je grootste teleurstelling?
Bram: Dat ik op het Europees Kampioenschap was, en dat de puller in de 1e run naar rechts trok waardoor ik van het gas af moest. En in de tweede run liep de motor niet goed, terwijl ik op de wedstrijd daarvoor in Nieuwehorne nog een paar mooie runs had laten zien en op het podium stond.

10 – NMPO: Welke dingen moeten er veranderd worden binnen de sport?
Bram: Ik vind dat er meer aan veiligheid moet worden gedacht, bijvoorbeeld een noodstop en een bescherm kapje om hard ronddraaiende assen.

11 – NMPO: Wat zijn je toekomstplannen voor MicroPulling?
Bram: Ik ben bezig met een 3,5Kg & 4,5Kg Vrije Klasse trekker, en met The Giant Firestone heb ik nog geen idee.

12 – NMPO: Wat was voor jou het belangrijkste moment in de MicroPulling sport?
Bram: De eerste FullPull in Meddo en natuurlijk mijn eerste podium in Nieuwehorne met The Giant Firestone.

13 – NMPO: Wat was je favoriete MicroPulling project in een winter?
Bram: Dat was vorige winter en deze winter om de The Giant Firestone perfect op de baan te krijgen en veel succes te hebben met de TWD.

14 – NMPO: Wil je verder nog wat zeggen?
Bram: Ik vind het heel erg leuk met alle leden bij de NMPO. En ik hoop dat we nog veel seizoenen mogen rijden door heel Nederland.

NMPO: Bram, leuk om te horen dat je het naar je zin hebt in onze vereniging, we kijken uit naar je nieuwe Vrije Klasse puller! Heel veel succes in de toekomst, en hopelijk blijf jij ook nog een lange tijd bij ons!

Voor elke wedstrijd worden alle pullers gekeurd, zo ook The Giant Firestone van Bram

 

Next stop,,,, Turbine-specialist Martin Stouten!