Truckklasse groeit gestaag door.

De truckklasse wordt in 2024 uitgebreid met maar liefst 3 nieuwe trucks. In Alphen tijdens Micropulling in de Skuur hebben we kennis kunnen maken met Iron Horse. Deze nieuwe truck van Jelmer Lohuis, welke voorzien is van een 1,5 PK sterke 9 cc NGH GT9 Pro V2 benzine 2-takt, maakte daar zijn eerste meters, maar kende nog wel de nodige opstartproblemen. De Volvo-cabine heeft Jelmer in eigen beheer 3D-geprint, maar deze doorstond helaas de test niet, want deze miste na de run een paar onderdelen, maar Jelmer kennende komt dat helemaal goed.

Jeroen Oltvoort reed in het verleden met een 1 op 10 schaal gebouwde truck, wat de voorloper was van de huidige truckklasse. Eindelijk krijgt die truck een opvolger. Nu ligt er een 1,9 PK sterke 10 cc RCGF benzine 2-takt onder de motorkap met neus. Deze truck, Flying Busker gedoopt, is nog in de ontwikkelingsfase en wanneer hij zijn eerste meters gaat maken, is nog niet bekend, maar de eerste foto is vrijgegeven. Die willen wij jullie niet onthouden.

Als echte truckers kunnen natuurlijk Dylan Klein Braskamp en Anouk Gerritsen niet ontbreken in deze klasse en daarom wordt er aan een heel bijzonder project gewerkt. Het wordt een echte showtruck, die eigenlijk niet voor de punten mee gaat doen, maar puur voor het showelement gaat. De truck wordt voorzien van een gesloten opbouw met een Bussing 8000 cabine die in grote lijnen nagebouwd wordt van Dieter Hauser international ferntransport [zie de foto hieronder]. Onder deze opbouw komt een 3,5 PK OPS 7 cc tussen de framebalken te liggen, maar ook een electromotor om show te kunnen rijden. En of dat nog niet genoeg is, wordt daar achter nog een 4 assige schamel dieplader gebouwd. Zoals gezegd, puur voor de show !! We zijn benieuwd, hoe deze Rubber Duck eruit gaat zien, maar speciaal wordt het zeker. Ondertussen wordt er bij dit team ook nog aan een dikke vrije klasse puller gewerkt, iets met 130 cc !!


Gelukkig verschijnt ook Brutus dit seizoen gewoon aan de start. Deze puller stond te koop, maar Laurens miste de puller al, voordat hij verkocht was, dus toch maar ingeschreven. Dus dit seizoen gewoon weer zoals vanouds zoon-vader-opa-gevechten op de wedstrijdbanen !!
Met 9 ingeschreven trucks wordt het een steeds groter groeiende klasse, die bol staat van de diversiteit, dus dat wordt dit seizoen een spannende merkenstrijd !! Wie gaat er winnen ?